poniedziałek, 26 sierpnia 2019

Zentangle...........i inne prace

Zentangle, format A4

Rysowaniem zentangli (tak jak kiedyś mandali)zaraziła mnie Małgosia z bloga "sztuka w papilotach". Wykonałam jeden większy rysunek i już wiedziałam, że nie będzie to jedyna praca tego rodzaju. Pomysł z kluczem wiolinowym odpatrzony, "bazgrołki" w tle już całkowicie moje......a raczej z mojej wyobraźni. 

Zentangle, to metoda, która zwiększa koncentrację i uspokaja umysł. 
Zasady dotyczące tworzenia  tego rodzaju prac(dopiero to odkryłam, bo nie wiedziałam, że są jakiekolwiek, poza tym, że po prostu rysuję sobie....kreski, kropki itd):
. są abstrakcyjne, niereprezentatywne
. nie mają góry ani dołu(no to nie wiem, czy          powyższy rusunek mogę podciągnąć pod             zentangle)
. to tylko kilka powtarzających się prostych,          krzywych lub okręgów
. rysowane są odręcznie, bez linijek, cyrkli            itp.........ups, skorzystałam z   cyrkla
. przy ich rysowaniu nie używa się gumki- mea    culpa........raz użyłam(!)
. no i na koniec- każdy to potrafi                            narysować(fakt).

Tak jak kiedyś rysowanie mandali, tak również to naprawdę odpręża a przy okazji pobudza wyobraźnię i sprawia, że z każdą kolejną kreską ręka sobie lepiej radzi.  Początkowo miałam narysować tylko dwie, trzy zakładki......na potrzeby własne, ale tak się rozkręciłam, że powstały kolejne, które zostawię w bibliotece(może się komuś przydadzą).
         
Motyw tulipanków odpatrzony.......i.....no właśnie, to ma górę i dół......czy to nadal zentangle?. 
Przy rysowaniu tych trzech zakładek, użyłam cyrkla.........zgrzeszyłam.....ale poza tym świetnie się bawiłam:)
😊
Wypady na rowerze, zakupy, gotowanie, porządki, plany zrealizowane i te czekające na realizację(czyt. na zachcenie), krzyżówki, telewizja(czasami).........i książki, kolejne i kolejne........i czasem jakaś praca z doskoku-rysowanie, malowanie..........czyli dzień jak codzień:).
Ładnych parę lat temu, mąż przytargał wyrzuconą przez kogoś skrzynkę. Brzydka, poobijana, z odłażącą farbą, zardzewiałymi metalowymi częściami. Trochę sobie poleżała, mocy urzędowej nabrała........i się za nią wzięłam. Szpachla, papier ścierny, farba do drewna i do metalu......... sporo pracy, kilka drzazg w palcach.....ale dałam radę. 

Kolejna skrzyneczka nie zabrała aż tyle czasu. Jest malutka, tylko na parę drobiazgów, ale cieszy, bo własnoręcznie zrobiona- a raczej przyozdobiona. 


Została mi jeszcze jedna skrzynka do uratowania. Część już zrobiłam, pomalowałam środek, polakierowałam boki, co się dało posklejałam, jak skończę pochwalę się w następnym poście.                           
Co tam jeszcze było?.......aaa, rower, gotowanie, porządki........plany, plany..........Te tematy na razie daruję sobie i wszystkim zaglądającym tutaj........no bo co tu opisywać..........chyba, że przepisy kulinarne. Gotuję i nikt nie musi się modlić przed jedzeniem, ale w tej "materii" jestem "do chrzanu"-mało kreatywna znaczy się jestem... hehe
😊
Książki-główny "winowajca", że wszystko inne jest odkładane na później. Czytanie książek niesie ze sobą szereg korzyści(kilka z nich) TUTAJ , więc przestałam  przejmować się faktem, że nie zrobiłam tego czy tamtego.
Judith Krantz: Kolekcja wiosenna, Tylko Manhattan, Księżniczka Daisy. Wielkie pieniądze, problemy, skandale, intrygi, miłość, zdrada, nienawiść, seks. Troszkę nie moja bajka, ale czytało się lekko.
Stephen Frey: Prezes, Protegowany i Sukcesorka. Rozgrywki na najwyższych szczeblach biznesu. Giełda, miliardy, morderstwa. Zupełnie odległy dla mnie świat i zasady rządzące w świecie finansjery. Świetnie się czytało.
James Frey. Ostatni testament. "Zmieni twój sposób myślenia, twój sposób życia. Zrani cię, przerazi, rozwścieczy, dotknie. Otwórz oczy na świat, w którym żyjemy. Od dwóch tysięcy lat czekamy na przybycie Mesjasza. Był tutaj. Ostatni testament opisuje historię jego życia".....Powieść bardzo kontrowersyjna, zmuszająca do refleksji.......ale nie zraniła mnie, ani nie przeraziła i nie dotknęła........ale warto było przeczytać. 
😊
Dziękuję kolejnym osobom za dołączenie do grona obserwatorów. Dziękuję za każdy komentarz i pozdrawiam serdecznie wszystkich zaglądajacych tutaj. Wanda 

26 komentarzy:

  1. Wspaniałe są te zentangle! Pozdrawiam! ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo Maks i również gorąco pozdrawiam:)

      Usuń
  2. Twoje zakładki są fantastyczne! Jak Ty się za coś zabierasz, to efekty są genialne! Teraz ja od Ciebie "podkradnę" kilka elementów do swoich rysunków :))). Coraz bardziej mi się podoba to rysowanie w zentanglowym stylu, a czy to klasyczne Zentangle, czy nie, to zupełnie się tym nie przejmuję, bo wcale mi nie zależy na wiernym odtwarzaniu tego, co ktoś inny wymyślił. Wykorzystuję co najwyżej niektóre elementy, jeśli mi się spodobały i pasują mi akurat do mojej koncepcji. Bardzo mi się spodobała Twoja zakładka z tulipanami, bo lubię kwiatowe motywy i też myślałam ostatnio o rysunkach z wplecionymi kwiatami. Niestety, nie mam teraz zupełnie czasu na rysowanie, ale w głowie są już gotowe projekty :).
    Wandziu, podziwiam Twoje skrzyneczki, zwłaszcza ta pierwsza, która wymagała sporej renowacji - dla mnie mistrzostwo świata! Sama w sobie jest urocza, taka nietypowa, a poza tym - mnie zawsze zdumiewa jak ktoś potrafi staremu "rupieciowi" nadać taki blask :). Ja zupełnie nie wiedziałabym jak się za to zabrać :).
    Ściskam Cię mocno, pozdrawiam... i lecę jeszcze raz sobie pooglądać Twoje przepiękne zakładkowe rysunki!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Och Małosiu, aż rumieńców dostałam od tylu pochwał, dziękuję bardzo. Zakładka z tulipanami odpatrzona w zarysie. Jak na razie to ja od Ciebie podkradałam niektóre pomysły, więc będę cała szczęśliwa jak się "zrewanżujesz".....hehe. Bardzo lubię odnawiać stare rzeczy. Odnowiłam a raczej zupełnie zmieniłam wygląd, starej szafy na wysoki połysk, wąskiego słupka w nijakim szarym kolorze i jeszcze paru innych mebli. Najprościej iść do sklepu i kupić nowe meble, ale nie zawsze się trafi na takie które nam odpowiadają, czasem są zbyt drogie........a tak, trochę pracy, koszt materiałów niewielki a satysfakcja ogromniasta. Pozdrawiam cieplutko:)

      Usuń
  3. O rany
    Jakie to wszystko piękne.
    Nie wiem już, gdzie zerkać. Mistrzostwo świata szczerze.

    OdpowiedzUsuń
  4. Ty zawsze sobie poradzisz. :) Ja też czytam, jeny i to coraz więcej. Kocham czytać i robię to, jak tylko jest okazja. hihi Przeca to cudownie spędzony czas, no właśnie, a ile korzyści z czytania. :) To, co stworzyłaś mnie zachwyca. Przyglądałam się tym wszystkim zawijasom i zauważałam coraz to nowsze kształty, czasami wydawało mi się, że jeden wybija się do przodu... nie wiem, jak to opisać. Bardzo i jeszcze raz bardzo mi się podoba wszystko. Szkoda, że w mojej bibliotece nie zostawisz takich zakładek, ale ktoś na bank bardzo się ucieszy, może nawet zainspiruje. :) Pozdrawiam najserdeczniej, bądź szczęśliwa. :*****

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Och Agnieszko, żebyś wiedziała ile rzeczy leży w pudle w piwnicy.......tych nieudanych. Mąż nie pozwala mi tego wyrzucić, twierdzi, że zawsze mogę zobaczyć co zrobiłam nie tak i jak to poprawić. Niektóre zawijasy miały być tam gdzie są.......inne tworzyłam jakby przypadkiem.......chyba też na tym polega ta technika, na spontaniczności. Mam nadzieję, że ktoś wypożyczając książkę ucieszy się z zakładki. Dziękuję Ci kochana za miłe słowa i gorąco pozdrawiam:)

      Usuń
  5. świetnie ,że szukasz wciąż coś nowego:)ja nawet nie umiem tej nazwy powtórzyć:)))u mnie wciąż bez weny:)szyję co muszę,coś tam próbuję dziergać i czytam jakby świat miał się skończyć:)))piękne prace powstały spod Twojej ręki:))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bożenko, mam tak od dłuższego czasu i właśnie dlatego łapię się różnych zajęć, że może w końcu przełamię ten zastój. Dziękuję, że zajrzałaś i gorąco pozdrawiam:)........Zrobi się chłodniej to i chęci większe będą.......tak mi się wydaje;)

      Usuń
  6. Tradycyjnie oglądając Twoje prace jestem pod ogromnym wrażeniem. Zentangle doskonałe i precyzyj ie wykonane. Skrzyneczki przepiękne!
    Pozdrawiam Alina

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z zentanglami dopiero się rozkręcam, ale cieszę się, że te pierwsze Ci się podobają. Dziękuję za miłą wizytę i również gorąco pozdrawiam:)

      Usuń
  7. O rany Wandeczko, jakie te Twoje zakładki piękne! Myślę, że świetnie bawiłaś się przy ich rysowaniu. Sama z takiej zakładki byłabym zadowolona i myślę, że czytelnicy biblioteki będą sobie je wyrywać.
    Skrzyneczka równie fajna i fajnie, że dałaś nowe życie takiemu starociowi. Wyszła bardzo elegancko:)
    Ja namalowałam (wyobraź sobie:) baletnicę:)) Ćwiczyłam szpachelkę w farbach akrylowych i nawet, jak na pierwszy raz, spodobała mi się. Może powstaną inne...
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Aniu. O tak świetnie się bawię przy rysowaniu tych zakładek, wyciszam się i przy okazji ćwiczę rękę. Cieszę się, że malujesz i jestem bardzo ciekawa jak Ci wyszedł obraz baletnicy. Ja chyba za często je rysowałam, bo teraz jakoś mi się nie chce brać za ten temat(prawdę mówiąc ostatnio rzadko mam chęć na malowanie), więc zentangle to taka namiastka. Maluj Aniu i pokazuj, chwal się, bo naprawdę na pewno jest czym(pamiętam Twoje inne prace, były bardzo dobre). Uściski gorące:)

      Usuń
  8. Piękne te prace graficznie potraktowane. Podziwiam cierpliwość bo zapewne przy tego rodzaju pracach jest potrzebna. Pozdrawiam :-).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O tak, wymagana cierpliwość.......a z tym u mnie nie zawsze jest dobrze, więc to dobre ćwiczenie. Przede wszystkim była to fajna zabawa, a przy okazji bardzo uspokajające zajęcie.......same plusy. Dziękuję Alicjo, że zajrzałaś i gorąco pozdrawiam:)

      Usuń
  9. Śliczne zakładki! :) Idea zostawienia kliku w bibliotece super. Jako wielką fankę Zentangle ogromnie cieszy fakt coraz większej popularności tej techniki w Polsce. Serdecznie pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję za miłe słowa, tym bardziej cieszą, że od bardzo zdolnej osoby. Ja stawiam dopiero pierwsze kroki w tej materii, ale wciągnęło mnie to na dobre. Zakładek zrobiłam sporo i oddałam do biblioteki-tak jak pisałam-. Paniom w bibliotece bardzo się podobały, mam nadzieję, że czytelnikom również. Pozdrawiam gorąco:)

      Usuń
  10. Wonderful goods from you, man. I have take into account your stuff prior to and
    you are simply extremely excellent. I actually like what you have acquired right here, certainly like what you
    are stating and the way through which you say it.
    You are making it enjoyable and you still take care of to stay it wise.
    I can not wait to learn far more from you. That is actually a great website.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Thank you so much for so many nice words. Best regards :)

      Usuń
  11. Thanks for all your efforts that you have put in this very interesting information.

    OdpowiedzUsuń
  12. Α motivating discussion іs worth comment. Thеre's no doubt tһat tһat уoᥙ ought tⲟ wгite more оn this subject matter,
    іt might not be a taboo matter bᥙt usuaⅼly people do not talk аbout such issues.
    Ƭo the next! Αll tһe beѕt!!

    OdpowiedzUsuń
  13. Hellⲟ to еvery one, tһе сontents existing at tһis site aгe gehuinely amazing for people knowledge, ᴡell,
    kkeep up the gоod wοrk fellows.

    OdpowiedzUsuń
  14. І think wһat you published waѕ аctually ᴠery logical.
    Ꮋowever, what aƄout this? whɑt if yoᥙ were to write
    ɑ awesome headline? I am not suggesting your information іsn't good., hoԝever wһɑt
    if уou added something that grabbed folk'ѕ attention? I
    mean "Zentangle...........i inne prace" is a littlе plain.
    Уou ought tο peek at Yahoo's front pagе аnd seе how they
    сreate news headlines to grab viewers tߋ
    сlick. Yߋu might add ɑ relаted video օr a picture or two to
    grab readers interested abⲟut eveгything've ԝritten. Јust my opinion, it
    mіght brіng үour posts a lіttle bit more іnteresting.

    OdpowiedzUsuń
  15. Its like you learn my thoughts! You appear to know a lot about this, such as you wrote the book in it or something.
    I believe that you simply can do with a few p.c. to drive the
    message house a bit, but instead of that, this is great blog.
    A great read. I'll certainly be back.

    OdpowiedzUsuń
  16. Hi to every body, it's my first go to see of this web site; this weblog carries awesome and
    actually good data in support of visitors.

    OdpowiedzUsuń