poniedziałek, 24 czerwca 2019

To i owo............

Magnolie.
Akwarela A4
      Papier Arches, farby Białe noce

Nigdzie nie wyjeżdżałam(na razie), ale zrobiłam sobie wakacje  od internetu, "od blogowania"...........i malowania.......
Uruchamiałam komputer na chwilę,  przelatywałam kilka stron, po cichu zajrzałam tu i tam i już mnie nie było. 


Od marcowego posta, minęło  dużo czasu, tematów nasuwało się sporo, ale po głębszej analizie eliminowałam każdy z nich. Dopadło mnie totalne zniechęcenie........do wszystkiego, choć przeczytałam sporo książek- coś koło 40(dobre i to).
Kolejne przeczytane, czas na następną "porcję". 

                       

Otrząsnęłam się trochę z tego marazmu i wzięłam się za malowanie przedpokoju(wcześniej odnowiłam meble w kuchni). Nie chciałam i nie mogłam angażować w to męża, mój pomysł i moja praca. Byłam zmęczona ale cała szczęśliwa, że dałam radę. Pod pędzel, niejako z biegu, poszła też  doniczka.
 
 Osłonkę  malowałam farbami akrylowymi, a że tylko takie kolory miałam pod ręką, więc wyszło jak wyszło, ale i tak bardziej mi się podoba, niż taka nijaka w nieciekawym odcieniu zieleni. 
Kolejna "zachcianka", szafka siedzisko. Wytargałam z piwnicy starą zniszczoną szafkę. Najpierw mycie, potem czyszczenie i uzupełnienie braków szpachlą. Część jest malowana, część oklejona tapetą, na to miękka podusia. Trochę pracy, drapania, malowania, chwila przy maszynie.........i ta dam, gotowe siedzisko. 

"Popełniłam" też dwa obrazki, tylko!. Pierwszy w oleju i jak zwykle szpachelką. Płótno tak się wypaczało, że nawet moczenie wodą od środka niewiele pomagało. Nie wyrzuciłam od razu, skończyłam obrazek bo sądziłam, że zachęci mnie to do namalowania kolejnego, na lepszym podobraziu. Nie zachęciło:(. Pokazana na wstępie akwarelka też miała zachęcić.........do więcej..........Mam nadzieję, że mi przejdzie ta niechęć, bo choć ciągle o tym myślę, to  nie nasuwa się żaden temat i generalnie nie chce mi się.
Na łące. 
Olejny na płótnie, 30/40

Podziwiałam niedawno kolorowe makramy i skusiłam się, żeby spróbować takie cudo sobie zrobić. Było trochę zabawy z farbowaniem kolejnych nitek, wbrew pozorom nie była to(przynajmniej dla mnie) taka prosta sprawa.
Oczywiście wyszło nie takie cudo  jak chciałam, ale makramę skończyłam. Jeśli jeszcze kiedyś  skuszę się na zrobienie  kolejnej  w kolorze, będę już wiedziała jak się do tego zabrać, więc nawet mniej udana praca czegoś uczy. 
                             
                                           Poprzednia powędrowała do przedpokoju, ta kolorowa jest lepiej widoczna na jasnej ścianie.
                                             

Na tapecie stara szkatuła  i drewniana skrzynka. Nie wiem jeszcze co z tego wyjdzie, na razie wygląda to koszmarnie......ale lubię takie "before i after".........więc będę działać. Zastanawiam się tylko do czego ich potem użyję, bo świec, świeczników, skrzynek i pudełek u mnie zatrzęsienie.......hehehe...........

Wszystkim zaglądającym  dziękuję za każde dobre słowo zostawione tutaj i serdecznie pozdrawiam. Wanda





37 komentarzy:

  1. Cudowności, ale Ty jesteś uzolniona artystycznie...zazdroszczę i podziwiam ...podziwiać będę. Nie ppotrafię tak pięknie malować, mogę , tylko moje wyobrażenia ...ulotności...Bie potrafię tak jak Ty oddać tego cudownego swiata. Moje malowanie to chęć dotarcia to niewytlumaczalnych wspomnień, czegoś co jest we mnie i nie umiem powiedzieć dlaczego...to walka samej ze sobą. Moja wyobrażnia kontra realizm...a U Ciebie same cuda. Natchnęłaś mnie dobrą energią i odpoczęłam podziwiając, dziękuję.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Ci bardzo Jolu. Bardzo się cieszę, gdy kogoś natchnę dobrą energią. Jolu, już kiedyś chyba pisałam, że ja maluję to co widzę a Ty malujesz to co czujesz i moim zdaniem to jest bardzo wartościowe i cenne, więc nie umniejszaj sobie. Pozdrawiam cieplutko:)

      Usuń
  2. Piękne obrazy... Czasem wakacje od blogowania być może są przydatne, zaglądaj tu częściej! Pozdrawiam! ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Sądzę, że tym razem nie zrobię tak długiej przerwy........Dziękuję, że zajrzałaś. Pozdrawiam gorąco:)

      Usuń
  3. Cześć moja kochana Wandeczko.
    Oj długo cię nie było ;((
    Magnolie - zobaczyłam i uśmiechnęłam się że szczęścia, bo to taki pozytywny kwiat. Przepięknie ci wyszły. Rewelacyjne, zazdroszczę ci talentu.
    A potem makrama - noooooooo nooo cudo
    Ale donica to już strzał w dyszkę.
    Pudeł pudełeczek skrzyni to ja ci zazdroszczę też chciałabym mieć taki zapas do odnawiania.
    Czekam niecierpliwie na kolejny wpis i już nie zostawiaj nas na tak długo

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj ELuniu. Kochana, ja już zaczynam wariować z tymi pudełkami, bo nie mam już na nie miejsca, a każde kolejne pudełko, czy puszka kusi, żeby ją "zagospodarować", hehe. Uściski i serdeczności:)

      Usuń
  4. Obrazki przecudne! I magnolie i ta łączka - nie mogę się napatrzeć!
    Ja nie cierpię malować na źle naciągniętym płótnie, dlatego albo sama naciągam i gruntuję starymi sprawdzonymi metodami, albo maluję na płycie - podłoże musi być sztywne i kropka, chyba bym się wściekła jakby mi płótno uciekało spod pędzla :). A na pewno nie ukończyłabym obrazka, więc tym bardziej podziwiam Twoją siłę woli w zmaganiach z materią :).
    Spędziłaś ten czas bardzo pożytecznie, mnóstwo twórczych działań, no i sporo książek przeczytanych. Ja właśnie zaniedbuję trochę ostatnio lekturę, natomiast też myślę o własnoręcznym odmalowaniu mieszkania (w zasadzie cały parter i klatka schodowa w domku), bo po prostu lubię to robić, a ekipy remontowe plączące się po domu okropnie mnie męczą i wkurzają. Mąż w takiej roli - jeszcze bardziej :). Fachowca potrzebuję tylko do zaszpachlowania różnych pęknięć i dziur, ale z tym świetnie daje sobie radę mój syn, tak więc jesteśmy już umówieni - lato spędzę pewnie na drabinie :))).
    Podobają mi się takie indywidualnie zaprojektowane i własnoręcznie wykonane przedmioty, jak Twoja doniczka czy siedzisko. Natchnęłaś mnie do odnowienia sosnowej szafy w moim pokoju i jeszcze paru drobiazgów - jak remont, to polecę na całego! Dzięki za inspiracje!
    Pozdrawiam serdecznie i czekam niecierpliwie na kolejne Twoje obrazy!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Małgosiu, nie wiem co mnie podkusiło, żeby takie "dziadowskie" podobrazia kupić.......ale mam nauczkę.......nigdy więcej. Przeważnie kupowałam Kocierza, bardzo dobrej jakości płótna, świetnie naciągnięte.
      Co do remontów, nigdy nie korzystaliśmy z ekip remontowych, zawsze sami walczyliśmy i dobrze się nam razem pracowało. Teraz niestety nie mogłam męża angażować, choć wiem, że bardzo by chciał i gorzej się czył z tym, że ja sama działam. Fajnie, jak mogę kogoś zainspirować. Pozdrawiam gorąco:)

      Usuń
  5. Jupiju Cieszę się, że jesteś, nie uciekaj, proszę. :) Tak miło zobaczyć Twoje prace, przeczytać Twoje słowa. Wszystko mi się podoba. Śliczna makrama, bardzo ładne kolory, rewelacyjnie prezentuje się na ścianie. Obrazy mnie zachwyciły, a łąka totalnie mnie w sobie rozkochała!!!!!! :) Masz talent wielki, powinnam napisać talenty. :) Mam nadzieję, że będzie tu z nami, ja naprawdę baaaaardzo się ciesze z Twojej obecności. Najserdeczniejszy uścisk Ci posyłam. :)))) <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kochana Agnieszko, nie ucieknę......to było nieplanowane, było mi źle a wolę zarażać optymizmem a nie marudzeniem. Dziękuję, że wizytę i za te miłe słowa. Gorąco pozdrawiam i jak trochę ochłonę(bo dzisiaj dosłownie aż się lepię z tego gorąca) wpadnę z rewizytą. Buziaki:0

      Usuń
  6. Wandziu tak się zastanawiam. bo jak na lenistwo to to nie wygląda. tyle prac wykonałaś . remont obrazy. ten z koniczynką cudny. marcramy w uroczym splocie. podziwiam. życzę oby udało i sie zrobić wszystko co zaplanujesz pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Elizo. To nie lenistwo ale takie zniechęcenie. "Łapałam" się za różne prace, z wielkim zapałem, by za chwilę totalnie klapnąć i nie mieć chęci na nic. Bywa, że nic mi się nie chce.........ale co się namarudzę przy tym, że mogłabym, że powinnam itd........dobrze, że mąż jeszcze jakoś to wytrzymuje......Pozdrawiam gorąco:)

      Usuń
  7. Czasami musimy odpocząć nawet od tych naszych przyjemności. Nie martw się wena i chęci powrócą . Odpoczywaj :-). Pozdrawiam :-).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję, że wena powróci.........muszę tylko spokojnie przeczekać ten czas. Dziękuję za miłą wizytę i cieplutko pozdrawiam:)

      Usuń
  8. Myślę, że casiem potrzebna nam taka odskocznia i chwila nicnierobienia, ale tworzysz takie cudeńka, że aż trudno uwierzyć, że nie robisz nic. Chętnie zatrzymam się u Ciebie na dłużej i z ogromną ciekawością będę podziwiać Twoje obrazy i inne prace 😊
    Pozdrawiam Alina

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję za miłe słowa. "Zatrzymuj się" kiedy tylko masz ochotę, każda wizyta jest zawsze mile widziana. Pozdrawiam bardzo gorąco:)

      Usuń
  9. World of warcraft, brilliant web log style!
    The span of time are you currently operating a blog just for?
    you made writing look and feel very easy.
    The general appearance of your website is exceptional, besides the
    article content!

    OdpowiedzUsuń
  10. Hello, i think that i saw you visited my web site so i came to “return the favor”.I am trying to find things to enhance my website!I suppose its ok to use some of your ideas!!

    OdpowiedzUsuń
  11. Gday very nice websites!! Person .. Fabulous ..
    Awesome .. I’ll bookmark your items your webblog in addition to take the feeds additionally¡KI’m glad to see
    so many valuable information in all of the post, we wish exercise routine way more procedures on this particular
    value, thanks for sharing. . . . . .

    OdpowiedzUsuń
  12. Thank you very much for all kind words. I greet you warmly:)

    OdpowiedzUsuń
  13. Wandziu, czasem trzeba odpocząć i nabrać dystansu. Dobrze że są książki :))) Uwielbiam łąki, więc Twoja łąka mnie zachwyca! Choć magnolia też piękna. Fajnie że coś jednak działasz i próbujesz inne rzeczy robić. Ja od dawna nie mogę zabrać się za decu, dużo czasu zajmuje mi ogród, fotografowanie, no i praca zawodowa. Ale mam nadzieję że w końcu zacznę działać i w tej dziedzinie. Pozdrowienia dla Ciebie :)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Lusi, ja cały czas działam..........choć często w fotelu z książką, hehe....ale działam. Na szczęście pracę zawodową mam już dawno za sobą, przynajmniej taką że musiałam się stawiać na konkretną godzinę. Potem była praca prawie na luzie, w sensie oczywiście tylko takim, że sama ustalałam kiedy i jak długo coś będę robiła. Teraz nic już nie muszę na czas i trochę mnie to rozleniwiło prawdę mówiąc. Ala tak jak Ty mam nadzieję, że to minie i zacznę więcej czasu przeznaczać na malowanie. Dziękuję Ci bardzo za miłą wizytę i komentarz. Pozdrawiam gorąco:)

      Usuń
  14. A handful of absolutely nice beneficial details of this
    website, likewise I do think the kind seems to have great benefits.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Thank you very much for your kind words. Greetings:)

      Usuń
  15. Prześliczne są te magnolie

    OdpowiedzUsuń
  16. You have a wonderful blog! The topics you write about are very close to me. Thank you for sharing your thoughts!

    I follow you through GFC! If you want, go to my blog :)

    MY NEW POST: BAG OF YOUR DREAMS ♥♥♥

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Thank you Nasty. I'm looking at your blog, but quietly .......... I greet you warmly :)

      Usuń
  17. I really don’t be aware could have been there,
    nevertheless i assumed this text was awesome. I don’t realize your identity however , most certainly you’re visiting a well-known author you realize now ??
    Many thanks!

    OdpowiedzUsuń
  18. Hi, I'm certainly Alex JohnWonderful details, many thanks with respect to writing sorts of details.Chose to the type of facts when i
    were definitely attempting to find,Regards a great deal just
    as before. This is very very good 1 and offer in-depth material.you
    can get additional information take a look at with Bebo Compromised Webpage.

    OdpowiedzUsuń
  19. I read this paragraph fully concerning the resemblance
    of newest and earlier technologies, it's amazing article.

    OdpowiedzUsuń
  20. A great fascinating, You might be a pretty proficient blogger.
    I had joined up with your nourish and check out forward to seeking greater numbers of
    a person's outstanding publish. Too, I’ve common your web site with my social networking sites!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Thank you very much for all kind words. Greetings:)

      Usuń
  21. Witamy, bardzo ładnie i ciekawie tu :)
    Podziwiamy każdą pracę i bijemy bravo, bo sami takiego talentu nie mamy.
    Pozdrawiamy

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No to mam tak samo, też biję brawo mistrzom bo sama tak nie potrafię........Dziękuję bardzo za miłe odwiedziny i również gorąco pozdrawiam:)

      Usuń