sobota, 14 grudnia 2019

Święta, święta...........

Boże Narodzenie 2019

Święta już "za progiem", a krok za nimi na "wejście" czeka Nowy rok..........Piękny i radosny czas.  Czas pełen miłości i przebaczenia. Czas rodzinnych spotkań, podsumowań i postanowień. 


Rzadko coś postanawiam bo strasznie niezdyscyplinowana jestem, ale tym razem obiecuję, że przeproszę się z farbami, płótnami, pędzlami, sztalugą i wrócę do tego co lubię. Mam nadzieję, że tym razem wytrwam. 
Jest tylko jeden warunek, nie pójdę do księgarni lub biblioteki po kolejne książki, pochowam krzyżówki i inne robótki...........Jak już to napisałam to się zastanawiam, czy konieczna taka zamiana........bo malować lubię, nawet bardzo.......ale czytać też bardzo lubię(jeśli nie bardziej). Krzyżówki odświeżają pamięć, a robótki gimnastykują  palce i dłonie..............Hmm, trzeba będzie znaleźć złoty środek, mąż zawsze mi mówi, że coś takiego nie istnieje....(?).........ale będę szukać;) 
"Moje  pożeracze czasu"
Po przeczytaniu Katedry, sięgnęłam po kolejną książkę tego autora, Szkoła wdzięku. 

Namalowałam też dwie akwarelki. Obydwie w formacie A4, na papierze Arches, farby Białe noce.
Martwa natura z winogronami.
Baletniczka
Nadal rysuję zentanglowe zakładki i oddaję do biblioteki. 

Póki co kończę przygotowania do świąt.........a postanowienia zostawiam na "po świętach". 
Jak zwykle nie szaleję z porządkami, bo tak jak w pojawiających się tu i tam żartach, idą do nas święta a nie sanepid.......Wcześniej miałam niewielkie (ale jednak)problemy ze zdrówkiem,  i choć teraz jest już dobrze, to jednak siły trochę nadwątlone więc tym bardziej trzeba  się szanować(szczególnie w moim wieku........hehe). Nie szaleję z zakupami.......bo nie zjemy w te dwa świąteczne dni więcej niż w każde inne dwa dni. Potrawy trochę bardziej urozmaicone(wiadomo) smakowo a nie wagowo........a i w portfelu za bardzo nie ubędzie, co równie ważne.........Najważniejsze, że to wszystko nie czyni tego okresu tak pięknym. Ważna jest miłość, radość, skupianie się na tym co wyjątkowe, piękne i prawdziwe. 


Życzę wszystkim zaglądającym tutaj, szczęśliwych, kojących, przeżytych w zgodzie ze światem i z sobą samym, pełnych życia i miłości świąt Bożego Narodzenia








14 komentarzy:

  1. Winogronka bardzo realistyczne, aż chciałoby się je zjeść :). Baletnica jak zawsze u Ciebie - delikatna, urocza i romantyczna :).
    Wandziu, ja też sobie obiecuję, że w przyszłym roku to już na pewno priorytetem będzie malowanie i rysowanie. Ale jak będzie? - nie zawsze wszystko da się zaplanować i w każdym planie musi być miejsce na przypadek i nieprzewidziane sytuacje. Tak było u mnie w tym roku, niestety tych nieprzewidzianych sytuacji było tak dużo, że na malowanie zostało mało czasu. Ale mam nadzieję, że limit tych nieprzewidzianych zdarzeń został wyczerpany i nadchodzący rok obie wykorzystamy zgodnie z naszymi upodobaniami artystycznymi :). Tego i Tobie i sobie z całego serca życzę!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ano, tak to bywa Małgosiu z obietnicami i postanowieniami. Komuś, jeśli coś obiecuję, to zawsze się staram nie zawieść, ale sama sobie............ech. Oczywiście są sytuacje, których w planach nie przewidzimy.....ale bywa,że jest czas, tylko po prostu chęci brak, hehe. Dziękuję, że zajrzałaś, cieszę się, że podobają Ci się moje prace. Wesołych Świąt i wszystkiego dobrego życzę Tobie i Twojej rodzince i gorąco pozdrawiam:)

      Usuń
  2. Piękne akwarelki. Abyś dotrwała w postanowieniach i jeszcze zdrowia życzę :-).Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Alicjo. Jak będzie zdrówko to i postanowienia uda się zrealizować. GOrąco pozdrawiam:)

      Usuń
  3. Baletnica jest przepiękna! Również życzę zdrowych i spokojnych Świąt! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Danusiu za miłe słowa i gorąco pozdrawiam życząc Ci wszystkiego co najlepsze:)

      Usuń
  4. Wanduś, rób to co lubisz i co Cię bardzo uszczęśliwia. Myślę, że malowanie jednak najbardziej:) Oba obrazki śliczne i oba są ,tematycznie, bliskie mojemu sercu. Maluj!
    Życzę dużo zdrowia i spokoju ducha. Oby te Święta były najpiękniejszymi!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aniu, najgorsze jest to, że ostatnio chyba najbardziej uszczęśliwia mnie kolejna książka.....ale malować na pewno będę nadal. Cudownych świąt życzę i cieplutko pozdrawiam:)

      Usuń
  5. Wandziu, podoba mi się Twoje podejście do Świąt - bez szału porządków i zakupów. Czy dotrzymasz postanowień, czy nie, rób-tak jak pisze Ania-to co Ci sprawia przyjemność: maluj (oba obrazy śliczne), czytaj, odpoczywaj...i bądź ze sobą w zgodzie. A w ten wyjątkowy czas Świąt niech nie braknie Ci miłości i radości z JEGO Narodzenia :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Kiedyś pracowałam na etacie i przed świętami szalałam, dosłownie......i święta odchorowałam. Od tego czasu biorę to na spokojnie. Dziękuję Ci Lusi za miłe słowa i życzę Tobie i Twoim bliskim radosnych Świąt:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Wiesz co, myślę, że każdy ma takie dylematy - zrobić to czy to, wybrać to czy tamto, będzie lepiej tak czy owak. I to normalne. Natomiast co tyczy twórczości to...nic na siłę. Taka mam zasadę! Jeśli mi coś "nie leży" po prostu tego nie robię(oczywiście jeśli nie jest to już wzięte zobowiązanie). Wiem, że przerwy w twórczości też są potrzebne jak i "skok w bok" ;) U ciebie z książkami, u mnie z biżuterią ;) Po takim okresie zazwyczaj jest wybuch kreatywności i chęci do działania i nie ważne co to będzie, organizm sam podpowie czego potrzebujesz:) Życzę ci przede wszystkim duuużo zdrowia, miłości, wewnętrznego spokoju i harmonii. Radosnych Świąt!
    Akwarele przeurocze, uwielbiam!

    OdpowiedzUsuń
  8. Masz sto procent racji, nic na siłę, bo efekty nie będą zachwycające. Sprawa tak się ma ze wszystkim co robimy, ta normalna codzienna praca jak i ta artystyczna. Dziękuję Oxi za miłe słowa i Tobie również życzę wszystkiego co najlepsze i gorąco pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  9. Winogronowe arcydzieło wygląda niesamowicie! Masz ogromny talent! Pozdrawiam świątecznie! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Maks i również gorąco pozdrawiam:)

      Usuń