środa, 16 września 2015

Malowanie=terapia

Żaglówki
Akwarela, A4

 Zrobiłam sobie dzisiaj dzień "komputerowy". Uporządkowałam pliki na dysku, poodpisywałam na @, połazikowałam po internecie...............No cóż, wiadomości są najczęściej złe, smutne, tragiczne.......bo jakoś mało kto pisze o pozytywach naszego życia, bo to się za bardzo nie  "sprzedaje". 


Uchodźcy, imigranci- przyjmować, nie przyjmować. Politycy z prawa i lewa, komu wierzyć a komu już podziękować. Choroby, co jedna to groźniejsza, jak się nie dać pokonać wirusom, co można zrobić, lub czego nie robić. Co jeść a czego absolutnie nie ruszać, nie dotykać. Jak się ubierać modnie, a co wyrzucić z szafy............itede......itepe. Gdyby tak tym wszystkim "się karmić", można szybko popaść  w depresję. Jedyne wyjście to "uciekać" od tych wszystkich wiadomości, nie czytać, nie oglądać, nie słuchać...........czy tak się da?, nie zawsze, ale warto próbować. Ja uciekam w swój świat, "malowany" świat, świat marzeń i dobrych myśli. Nie żyję na samotnej wyspie, więc chcąc nie chcąc i tak docierają do mnie różne złe, przykre , smutne wiadomości. Jednak jak siadam i maluję, odgradzam się od tego. Jest to dla mnie jak medytacja, myśli płyną spokojnie, do żadnej nie przywiązuję wagi, skupiam się jedynie na kresce, na plamce, na detalu. 

Te trzy akwarelki wzięłam "na tapetę" jednego dnia. Jak jedna praca schła, malowałam drugą.........nie było przestojów, hehe. Często tak bywa (a przynajmniej ja tak mam), że na kilka prac jedna się udaje, inne nie bardzo. O ile z pierwszej pracy jestem w miarę zadowolona, to z drugiej już mniej, a z trzeciej to już w ogóle.........ale co tam, może komuś spodobają się w innej kolejności. Rozpisałam się dzisiaj bardzo, mam nadzieję, że nie przynudziłam za mocno.

Wszystkie akwarele w rozmiarze 23/31, papier Arches, farby Białe noce.

Gondole

Maczki trzy


Pozdrawiam wszystkich bardzo serdecznie. Samych dobrych wiadomości życzę.  Wanda

8 komentarzy:

  1. Wszystkie 3 prace warte podziwiania.Akwarele ,których by się Kowalski (pamietasz?) nie powstydził.Jestem przekonana ,że dostałabyś od niego 5..Ode mnie masz 6...i nie dlatego,że Cię b.lubię..Zrobiłaś niesamowity postęp...Proszę ,co znaczy talent,pracowitosć i upartość (w dobrym znaczeniu).Wyrosła nam akwarelistka na b.wspaniałym poziomie.Gratuluję...Pozdrawiam. janina 48...dasza 48...Danka

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Danusiu, nie wiem co napisać, czuję się zawstydzona. Dziękuję bardzo za tyle miłych słów, które bardzo motywują do jeszcze więcej i lepiej. Kovalskiego pamiętam, zawsze podziwiałam jego prace. Pozdrawiam bardzo gorąco:)

      Usuń
  2. Śliczne! Malowanie to świetna odskocznia od problemów dnia codziennego :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Aniu. Dla mnie malowanie, dla Ciebie i wielu innych haft, dla jeszcze innych szycie itp. Warto mieć coś, co oderwie choć na chwilę od codzienności. Całkiem od tego nie uciekniemy...........ale te chwile są bardzo cenne. Pozdrawiam cieplutko:)

      Usuń
  3. Wandziu malując tak pięknie, wysyłasz piękną i dobrą energię . Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Edytko. Cieszę się, że tak są te prace odbierane. Gorąco pozdrawiam:)

      Usuń
  4. Pracuś z Ciebie , dobrze mieć jakąś odskocznię od codzienności . Obrazy podziwiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj nie bardzo. Ostatnio się troszkę rozleniwiłam, ale codzienność bywa "uciążliwa", więc szybko wracam do malowania. Pozdrawiam:)

      Usuń