poniedziałek, 2 października 2017

Lekarstwo na chandrę

O poranku. 
Olejny na płótnie, 40/50
Najbardziej lubię te chwile, kiedy aż mnie nosi, żeby coś napisać, najlepiej coś ciekawego, zabawnego bądź inspirującego. Tym razem nosiło mnie  bardzo, tylko kierunek jakby w drugą stronę.........a napis na drogowskazie: TY DOKĄD?


Mroczny nastrój, ponura pogoda, jakieś nieuzasadnione lęki, sama nie wiem jakie jeszcze przyczyny sprawiały, że chandra trzymała i nie chciała odpuścić. Recepta na ten stan?..... Spacer.......ALE pogoda mało zachęcająca. Rower.......ALE pada. Malowanie.........oj, zero chęci......Witamina D3 i magnez........trzeba działać.... DAM radę....
Jakiś czas temu, na blogu "sztuka w papilotach", autorka pokazała wykonane przez nią mandale. Aj, waj......trudne, pracochłonne........ja taka niecierpliwa, łoj czarno to widzę, hehe........ale kurka wodna, coś muszę zrobić, bo mnie zeŹre ta chandra...... Pierwsza mandala nie wyszła doskonale, bo  z przyrządów tylko cyrkiel mi się uchował, no i parę mazaków. Jejku, jak mnie to rysowanie wciągnęło, super medytacja, lepsze to niż wizyta u psychoanalityka a i koszty o niebo niższe. Poza tym, jak bym się dobrze usadowiła na tej kozetce to i pewnikiem bym szybko usnęła.......hehe. 
Do rysowania drugiej mandali już się trochę lepiej przygotowałam, ale patrząc na obydwie wydaje mi się, że za bardzo się "spinałam"  i w efekcie, pierwsza z nich wydaje się jednak  lepsza. Ocenę jednak pozostawiam oglądającym.......spodobało mi się to rysowanie, i pewnie jeszcze niejedna mandala powstanie.
Obraz olejny O poranku wykonałam wcześniej..........przed chandrą, hehe..... Zamysł był inny.......i nawet myślałam  o tym, żeby go Zamazać..........i szpachelką coś innego Namazać......ale odpuściłam sobie i nawet się z tego cieszę. 
Leki na receptę dostanę, ale książki nikt nie zapisze........więc "wzięłam" bez recepty......KILKA naraz....
Dwie pozycje Irwina Showa
               
Chleb na wody płynące. Wnikliwa analiza niszczącej siły szlachetnych uczuć. Allen Strand, nowojorski nauczyciel i pedagog, wiedzie spokojne, ustabilizowane  i szczęśliwe życie, u boku kochanej żony i trójki dorastających dzieci. Pewnego dnia, jego młodsza córka przyprowadza do domu rannego mężczyznę..........i już więcej nic nie zdradzę, poza tym, że warto sięgnąć po tę pozycję.
Szus. Ciągła potrzeba udowadniania, że nie jest się gorszym od innych. Jak przezwyciężyć narosłe kompleksy?.......właściwie to pytanie nurtuje mnie tak samo, jak bohatera powieści...........i w przeciwieństwie do niego, ja jeszcze nie znalazłam odpowiedzi.....
  
"Zabić drozda", to przede wszystkim książka o tolerancji, potrzebie wolności, prawdy i czystości sumienia. 

Powieść przygodowa, raczej lekka, pozwoliła oderwać się od rzeczywistości. Trochę historii, trochę sensacji. Dobrze spędzone kilka godzin. 

Czytając teraz to co napisałam, stwierdziłam, że taki trochę misz-masz powstał......mimo, że zakładając bloga miałam zamiar pisać tylko o malarstwie..........ale właściwie, to wszystko co czuję, co czytam, co robię, przekłada się na to jak maluję.........więc może to cała JA? taka misz-maszowata.........

Pozdrawiam bardzo gorąco wszystkich zaglądających tutaj. Życzę jak najwięcej radosnych dni. Wanda 



58 komentarzy:

  1. Wandziuuuu... jak ja cie rozumiem...pogoda, nastrój, szary, ponury... echhh...Ty walczysz z chandrą medytując nad mandalami a ja łapię się za kolory - wiosenne i cukierkowe. Trochę pomaga.
    Mandale...Nie ma lepszej i gorszej, są po prostu różne. Podobają mi się obydwie.
    "O poranku" ... jak dobrze, że nic nie zamazałaś!!! Jest taki, taki.. autentyczny!
    Słoneczka życzę :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Teraz jestem zajęta innymi sprawami, ale na pewno też się "złapię" za kolory, na przekór szarości za oknem. Również słoneczka życzę, dziękuję, że zajrzałaś i gorąco pozdrawiam:)

      Usuń
  2. Super mandale!!! Przecudne! Bardzo się cieszę, że Cię zainspirowałam :))) Fajna zabawa, prawda? :))) Obie mi się bardzo podobają, każda inna ale każda prześliczna!
    Obraz o poranku też przecudny, ostatnio oglądałam trochę takich zamglonych pejzaży i też nabrałam ochoty żeby coś podobnego namalować... Piękny, trochę nostalgiczny ale pozytywny w odbiorze :).
    Z książek sięgnę pewnie kiedyś po "Zabić drozda", bo dawno to sobie obiecałam, ale na razie jestem obłożona biografiami malarzy :).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Och, zainspirowałaś mnie, zaraziłaś dosłownie. Super zabawa i naprawdę świetna odskocznia. Cieszę się bardzo, że moje mandale, choć nie tak doskonałe jak Twoje, to jednak się podobają. Co do powieści "Zabić drozda", choć opinie różne na jej temat, to mnie się podobała i sądzę, że warto ją polecać. Dziękuję za komentarz i cieplutko pozdrawiam:)

      Usuń
  3. Czytam i uwielbiam blog Sztuka w papilotach. :) Cuuuudnie wyszły Ci te mandale. Brawo. Obraz jest dla mnie IDEALNY!!!!! Uwielbiam, kiedy patrzę na coś i widzę magię, widzę, że ktoś zrobił coś całym sercem. Jestem zachwycona obrazem. Baśniowy. <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Ci bardzo Agnieszko. Cieszy mnie bardzo, gdy moje prace są tak odbierane. Pozdrawiam gorąco:)

      Usuń
  4. Mandele wyszły Ci mistrzowsko. Wielkie brawa:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Kochana:)i mnie dopada chandra,ale moja rodzina skutecznie stawia mnie do pionu!a ja najchętniej bym gdzieś w kąciku przysiadła i żeby nikt ode mnie nic nie chciał,ale coś Ty:))nie pozwolą,wyciągają na wycieczki,na spacery,gonią do roboty dostarczając coraz to nowe produkty do przerobienia:)))
    Te jesienne mgły są cudne:)Mandale to dla mnie czarna magia:))a Zabić drozda mam w planie już od pół roku:))))
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Masz cudowną rodzinkę Bożenko i możesz być z tego dumna i szczęśliwa. Ja też mam super rodzinkę, tylko "rozsiało" ją po świecie. Mam na szczęście męża, który nie pozwala za długo mi tkwić w tym stanie, no i swoje malowanie......i książki. Dla mnie mandale to też była wyższa szkoła jazdy......ale dałam radę. Buziaki:)

      Usuń
  6. oj tam oj tam misz-masz.. Takie wpisy są najlepsze, od serca płyną.
    Obie mandale są piękne, obie bym przygarnęła i ...torby z nimi uszyła..och
    Wkroczyliśmy w moje ukochane pory roku. Mimo braku słońca ja mam energię. A Twój obraz olejny oddaję to co kocham, w tej porze roku: tajemniczość, skrytą zza mgłą, pastele, ulotność i taką lekką nutkę niepewności.
    dziękuję za wszystkie Twoje komentarze i podtrzymywanie znajomości.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Elu kochana, każda wizyta na Twojej stronie to dla mnie wielka przyjemność, nic na siłę. Fajnie, że "masz energię", mnie zawsze jesień trochę "spowalnia", ale już jest dobrze........dam radę przetrwać ją i jeszcze zimę.....byle do wiosny, hehe. Pozdrawiam gorąco:)

      Usuń
  7. Zabić Drozda - super. Twoje dzieła nie przestaną nas zachwycać, nie wiem jak to zrobiłaś, nie wyobrażam sobie, żeby mieć tyle cierpliwości - to jest fantastyczne !!!!!!!!!!! A Twój obraz O Poranku jest cudowny !!!!! Miłego dnia - kisses - Margot :))))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Margot kochana, zachwycałam się mandalami od dawna. Miałam tak samo jak Ty......nie wyobrażałam sobie jak to jest mieć taką cierpliwość....póki nie spróbowałam sama, a do cierpliwych nie należę. Cieszę się, że znalazłaś chwilę i zajrzałaś. Buziaki:)

      Usuń
  8. U mnie jest odwrotnie, jak ponuro za oknem to najlepiej mi się maluje -nie chodzi mi po głowie, że świeci słońce i chętnie bym wyszła z domu - mandale Wandziu wyglądają pięknie - ja najczęściej rysuje je na asfalcie - pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Coś w tym jest, że jak świeci słońce, to też najchętniej bym wszystko rzuciła i wyszła z domu..........Jednak ostatnio było tak ponuro, że nawet pędzla do ręki nie chciało mi się złapać. Na asfalcie jeszcze nie próbowałam malować, to znaczy kiedyś dawno temu rysowałam kredą grę w klasy, hehe. Dziękuję, że zajrzałaś. Pozdrawiam gorąco:)

      Usuń
  9. Cudowne obrazy - oczywiście te na płótnach.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  10. This site was... how do you say it? Relevant!!
    Finally I have found something which helped me.

    Cheers!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Thank you very much. I am glad that I can help. Regards:)

      Usuń
  11. Perfectly expressed indeed! .

    OdpowiedzUsuń
  12. UAU, só o que eu estava procurando para. Vim aqui procurando por palavra-chave de
    % %

    OdpowiedzUsuń
  13. Isto é perfeitamente complicado dentro de
    amizade com 25 anos”.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tento responder todos os comentários. Mas nem todos os comentários que entendo, não conheço o português. Lembranças:)

      Usuń
  14. Twoimi mandalami jestem zachwycona (ja zielona w tym temacie) jak na początki są rewelacyjne! Co do chandry to mnie najbardziej dopada w listopadzie...
    Obraz tajemniczy i uroczy.Pozdrawiam gorącoooo

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Liluś, ja w temacie mandali też jeszcze zielona, ale fajnie się przy tym bawię i odprężam, no i to naprawdę dobry sposób na chandrę. Dziękuję, że zajrzałaś. Pozdrawiam gorąco:)

      Usuń
  15. Your article is definitely useful. More than that, it
    really is engaging, convincing and well-written. I would want to see even more of these types of great writing.

    OdpowiedzUsuń
  16. I truly prize your piece of work, Terrific post.

    OdpowiedzUsuń
  17. Thanks a lot for sharing all of the awesome info!
    I'm looking forward to going over more posts!

    OdpowiedzUsuń
  18. Delighted to be one of the visitors on this awe inspiring web site : D.

    OdpowiedzUsuń
  19. Loving the information on this website, you have carried
    out great job on the posts.

    OdpowiedzUsuń
  20. Very useful blog. i will follow this blog. continue the good work.

    OdpowiedzUsuń
  21. I liked reading this a lot. I truly hope to
    read even more of your posts in the future, so I’ve saved your
    blog.

    OdpowiedzUsuń
  22. Extremely awesome article, i certainly adore this website, keep
    writing.

    OdpowiedzUsuń
  23. Hello there! Exceptional statement! I favor strategy
    that you illustrated Blogger: GaleriaWandy. Awesome work,
    mate. That i value people who are efficacious at penning.

    I’m a bit green since i can’t create articles pretty well anyone.
    Typing work out would make all of us cry also nervous since i wish to create articles plenty for today's educational technique .

    Since i don’t identify it doesn't matter if I can contend with this problem without
    online business visual.ly. The group on the web page leads to outstanding critical reviews a number
    of newspaper publishers website writing care in an attempt to help out families
    evade scam and locate prime companies

    OdpowiedzUsuń
  24. Hello! Impressive report! I appreciate how well you referred to Blogger: GaleriaWandy.
    Geez, I’ve never thought that an intruder is able to pick out
    Blogger: GaleriaWandy that way. Web site! It was
    very worthwhile to find out .
    I'd like to start my own web log to boot although i have little effort.
    Anticipated some of my work Many of us can’t even now jot on the docs and in addition goals
    pertaining to or even.
    Thinking about this amazing, I've couldn’t visualise how do i fix
    the matter without it websites bit.ly. In-depth overviews of the most popular around the authoring businesses should help every single single client to settle on the perfect group

    OdpowiedzUsuń
  25. My brother recommended I might like this web site.
    He was entirely right. This put up truly made my day.
    You cann't consider just how so much time I had spent
    for this info! Thanks!

    OdpowiedzUsuń
  26. Super mandale Wandeczko. Wymagają cierpliwości, ale myślę że się przy nich odprezylas. A ja ciągle Idę w coś innego, ale to mnie także odpręża. Chandra to paskudna przypadlosć, my kobiety z fantazją najbardziej cierpimy...
    Ale ja pomyślałam sobie, że czasem jest gorzej i takie nasze samopoczucie jest wynikiem tkwiacej w głowie wyobraźni. Mam czas bo leżę po operacji w szpitalu i dużo , dużo myślę . Będę długo chodziła o kulach, ale nie mam już chandry bo zdążyło się coś na co nie mam wpływu, a na tę nasza chandrę mam! Chociażby przez malowanie obrazów i dłubanie precyzyjne przy manadalach.
    Troszkę się rozpisalam ale mam czas...
    Kochanie życzę dobrego samopoczucia.
    Ania/Pawanna

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj, przykro mi bardzo Aniu z powodu Twojego stanu zdrowia. Masz jednak bardzo optymistyczne podejście do tej sytuacji, i bardzo dobrze, bo wtedy leczenie trwa krócej. Rysowanie mandali bardzo odpręża, wyrysowałam kolejne(zemieszczę w następnym poście)......choć tym razem nie z powodu chandry. Życzę szybkiego powrotu do zdrowia i jak najszybszego pozbycia się kul. Pozdrawiam gorąco i dziękuję że zajrzałaś:)

      Usuń
  27. Fascinating website, i read it but i still have several questions.
    shoot me an email and we will talk more because i might have
    an interesting idea for you.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ask for anything. My English is not the best, but I will try to answer the question. Regards:)

      Usuń
  28. Bardzo lubię mandale ..ja gotowe wypełniam kolrorami...odrywam się wtedy, myśli ulatują,uspokajają a ja napawam się barwami...Mogłabyś tworzyć takie wzorce, podkłady dla innych, takich jak ja co wypełniają wzór kolorem:)
    Pięknie je narysowałaś...mają urok swoisty te czarno białe....Chandra, smutek ,to taki dodatek do życia co odzywa się co jakiś czas..właśnie najważniejsze by mieć na nią sposób i nie dać jej się wciągną...Rysowanie,czytanie, telefon do przyjaciela,bieganie,ćwiczenia,słuchanie muzyki..każdy z nas coś ma..sposób na chandrę..a Twój jaki dodatkowo efektowny!!!!
    Ściskam ..

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nawet niezły pomysł z tymi wzorcami, pomyślę. Mam różne sposoby na chandrę i prawie zawsze pomagają. Zdarzają się jednak i takie paskudne, mocne chandry, że nic nie pomaga....wtedy staję przed lustrem i spokojnym głosem mówię, co o tym myślę, po do mi to, skąd się wzięła itp. Pomaga. Dziękuję za tyle miłych komentarzy. Pozdrawiam cieplutko:)

      Usuń
    2. pomysł dobry..widzisz ja płace za gotowe wzory...
      Komentarze zasłużone:):)

      Usuń
  29. Everyone loves it when individuals come together and share opinions.
    Great blog, stick with it!

    OdpowiedzUsuń
  30. Hurrah! At last I got a web sitge from where I know how to actually get
    helpful data concerning my study and knowledge.

    OdpowiedzUsuń
  31. you are really a just right webmaster. The site
    loading velocity is incredible. It sort of feels that you are doing
    any unique trick. In addition, The contents are masterwork.

    you have done a fantastic job on tis matter!

    OdpowiedzUsuń
  32. Great website you have here but I was wondering if you kne of any discussion boards that
    cover the same topics discussed in thiss article?
    I'd really lovee to bee a part of onloine comkmunity wheree I can get feed-back from other knowledgeable
    indiviiduals that share the same interest.
    If you have any suggestions, please let me know.
    Bless you!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Discussion forums, maybe it would be interesting? I'll think about that. Thank you for your visit and best regards:)

      Usuń